29 augustus 2019

Lokale zichtbaarheid is erg belangrijk

“Mensen uit de buurt zijn je eerste gasten. Om die reden vind ik lokale zichtbaarheid erg belangrijk. Omdat ik een nieuwkomer was in de gemeente Noord-Beveland, heb ik samen met Trainews Media ideeën uitgewerkt om dit te bereiken. We werken nu met menukaarten die we huis aan huis verspreiden. Daarnaast adverteer ik tweewekelijks in de lokale huis-aan-huis krant.”

Lloyd Oudeman is eigenaar van restaurant Amable in Kamperland. De menukaart voor zijn restaurant wisselt drie tot vier keer per jaar. Daarover informeert hij iedereen die in de gemeente Noord-Beveland woont via de brievenbus. “De menukaart maken we in de vorm van een krant. Naast onze dranken en gerechten staan er ook lezenswaardige artikelen in. Ik laat er altijd elf duizend drukken. Het merendeel gebruiken we in het restaurant. De rest verspreiden we huis aan huis.”

Puzzelpagina
Naast deze periodieke huis-aan-huis verspreiding, werkt Amable ook mee aan de tweewekelijkse puzzelpagina in het Noord-Bevelands advertentie- en informatieblad. “We bieden de winnaar een gratis driegangen menu aan. Dit wordt gewaardeerd. We krijgen hiermee lokale mensen binnen, die wellicht anders niet zouden komen.”

Goed teken
Lloyd vindt het lastig om het effect van deze inspanningen concreet te maken. Toch is hij ervan overtuigd dat zijn lokale zichtbaarheid sterk is verbeterd. “Toen ik hier startte, kende niemand mij of mijn restaurant. Inmiddels is het zover dat mensen zelf vragen wanneer er een nieuwe krant uitkomt. Dat vind ik een goed teken.”

Meer succesverhalen