2 september 2019

‘Klant moet je op meerdere plaatsen zien’

“Ik ben overtuigd van de meerwaarde van lokale zichtbaarheid. Klanten moeten je naam op meerdere plaatsen en meerdere momenten zien, pas dan bezoeken ze je winkel. Een mooi voorbeeld daarvan is onze flyer met een kortingscode. Juist in de gebieden waar onze naamsbekendheid het grootst is, gaf deze actie ook de grootste boost.”

Corné Minderhoud is bij Maros Goes verantwoordelijk voor de marketing en communicatie. Hij vertelt hoe belangrijk lokale zichtbaarheid is voor deze ambachtelijke slager. “Ons bedrijf is continu in beweging. We spelen in op vragen van de klanten en vernieuwen iedere keer weer. Dat willen we klanten vertellen. In nauwe samenspraak met Trainews Media komen we tot een afgewogen mix aan communicatie-uitingen.”

Succesvolle groei
Zo maakt Trainews Media regelmatig folders en flyers met bijvoorbeeld barbecuepakketten, buffetten en hapjes. Deze worden in de winkel verspreid. Handig is dat hierop tevens een bestellijst staat. Verder adverteert Maros Goes wekelijks in de lokale huis-aan-huis krant. “We hebben deze advertentie serieus bekeken, samen met Trainews. Aan de hand van een enquête konden we concluderen dat we hiermee lokaal het grootste bereik hadden. Dit leverde een besparing op, want we konden stoppen met adverteren in de krant met veel grotere oplage.” Corné benadrukt dat hij daarnaast ook online actief is, met social media en een up to date website. “Natuurlijk zijn de effecten lastig meetbaar, zéker van hard copy. Ik ben er desalniettemin van overtuigd dat deze mix bijdraagt aan de groei die ons bedrijf doormaakt.”

Meer succesverhalen