29 augustus 2019

Goede mix van flyers en advertenties

“Voor ons makelaarskantoor zetten we huis-aan-huis verspreiding en advertenties gericht in. Op deze manier kunnen we heel lokaal communiceren. Natuurlijk weet je niet altijd hoe mensen uiteindelijk bij ons komen, maar ik ben overtuigd van de kracht van herhaling en de lokale zichtbaarheid die dit oplevert.”

Arminda Vermeulen is verantwoordelijk voor de marketing voor Neeskens Makelaars. Dit makelaarskantoor is actief op Noord- en Zuid-Beveland, Reimerswaal en Tholen. “We zetten regelmatig flyers in, die we huis aan huis laten verspreiden. Soms doen we dat heel lokaal. Als we bijvoorbeeld in een bepaalde wijk veel woningen hebben verkocht, dan gebruiken we flyers om mensen daarop te wijzen. En we sporen ze natuurlijk aan om contact met ons op te nemen, als ze ook verkoopplannen hebben.”

Communicatiemix
Arminda legt uit dat de communicatie vooral bestaat uit een mix aan uitingen. Naast flyers, zet ze bijvoorbeeld ook social media in en plaatst ze regelmatig advertenties. “Er zijn lokale kranten die heel goed gelezen worden, zoals De Scheldepost in Kapelle. Juist omdat die krant zo lokaal is, worden advertenties daarin naar mijn idee beter gelezen dan advertenties in kranten met een groter verspreidingsgebied. De inhoud van onze advertenties verschilt: soms presenteren we een woning, maar we gebruiken de advertenties ook voor acquisitie.”

Meer succesverhalen