7 december 2020

Vier Kerst lokaal

Kerstmis is een feest bij uitstek om lokaal te vieren. Met sfeervolle kerstverlichting in de winkelstraten en mooie etalages leven we allemaal op onze eigen manier naar het kerstfeest toe. Om lokaal goed zaken te kunnen doen, is het belangrijk om lokaal duidelijk te maken wat jouw kerstassortiment is. Vertel erover, online en/offline en altijd gericht op de lokale consument.

Kerstmis is voor vrijwel iedere ondernemer een periode waarin het assortiment wat extra aandacht krijgt. De lokale bakker bakt lekkere kerstkransen en kerstbrood, de lokale slager stelt smaakvolle gourmetschotels samen en bereid de lekkerste rollades voor en ook de groenteboer, kaasboer en slijterij hebben een speciaal kerstassortiment. Ook als je geen etenswaren verkoopt, is kerst de periode om lokaal uit te pakken. Zet eens op een rijtje welke kerstcadeautjes er dit jaar favoriet zijn voor onder de kerstboom.

Kerst openingstijden

In de maand december hanteren veel winkeliers aangepaste openingstijden. Als je een folder of flyer maakt, is het belangrijk de openingstijden duidelijk te vermelden. Dat kan natuurlijk ook online, als je voor je lokale zichtbaarheid kiest voor berichten op Facebook of Instagram.

Lokaal aantrekkelijk maken

Belangrijk is dat lokale consumenten je weten te vinden. Maak het aantrekkelijk en doe eens iets extra’s. Alleen of samen met collega-winkeliers. Een mandarijntje, een kerstkransje of een kaart met een mooie kerstwens. Een kleine attentie wordt in deze periode extra gewaardeerd.

Lokaal aanwezig

Lokale aanwezigheid is belangrijk. Want lokaal vind je de meeste klanten. Wij helpen je graag hen te bereiken, offline en online.

Categorieën:

Meer nieuws

Bekijk alle nieuwsberichten